torsdag den 20. november 2014

Evaluering 7 modul

Evaluering 7 modul
Om informationerne på ITSL: Jeg synes på vanlig vis at informationerne er svære at komme i nærheden af på platformen. Specielt er det besværligt og forvirrende at noget af materialet bliver blandet med Hjørring Sem. Og omvendt. Det er, om muligt, blevet endnu mere uoverskueligt at bruge ITSL.
Relevans af det faglige indhold i fællesoplæggene: Fællesoplæggene var relevante i forhold til læringsmålene. Generelt set har det været nogle rigtig gode oplæg. Specielt spændene var oplægget om neuropædagogik.
Organisering af og i studieteams: Vores studieteam giver god mening, da vi alle er endt i et dagtilbud. Lidt af en satsning på det sociale plan, men modsat en god ide i forhold til at ryste folk sammen efter sammensætningen af flere forskellige klasser.
Projektforløbet: Det virkede fra start som om, at projektforløbet var en undskyld for at fylde ugen ud til et fuldtid studie i stedet for at give os reel undervisning. Det synes jeg er ærgerligt, da et projekt kan være et godt og lærerigt værktøj, bliver det brugt rigtigt og (ikke mindst) introduceret med entusiasme (endnu et kritikpunkt). Tiden var endnu en træls faktor. Denne for kort.
Den efterfølgende evaluering var meget grundig og jeg blev mindet om hvor lidt tid vi havde haft til opgaven.
Med det sagt fik vi en vejleder som var engageret og dygtig. Den første vejledning lod vente på sig, men derefter stod vejlederen til rådighed meget af tiden. De konverterede vejledninger, var relevante, både i forhold til læringsmål, men også i høj grad vores projekt. Desværre kom de lidt sent. Men tiden var også knap.

Workshopdagen: Var en kende ustruktureret og den lå alt for sent i forhold til projektet, da de fleste vel sagtens havde skrevet deres metode og/eller analyse på datoen for workshoppen. Fik intet ud af, at være sammen med elever fra Hjørring. Vi skulle måske have haft ”rystesammen” lege fra morgenstunden. Som udgangspunkt, var det nogle brugbare metoder i forhold til den social og special pædagogiske praksis.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar